Obálka Nebezpečný náklad I. 2019
Obálka Nebezpečný náklad I. 2019

prosinec 2019

Spolupracující firmy

Mediální partnerství

Publikační kalendář

Uzávěrky vydání v roce 2019:

Únor 24. ledna
Duben 25. března
Červen 29. května
Září 20. srpna
Říjen 27. září
Prosinec 25. listopadu



Aktuality

Podpora pro uchovávání elektřiny

26. 2. 2019   » Společnost C.S.CARGO přivezla do ČR mobilní velkokapacitní baterii umožňující uložení a zpětné využití elektřiny.

…dále

90 milionů korun pro kombinovanou dopravu

7. 2. 2019   » Ministerstvo dopravy ČR jakožto Řídicí orgán Operačního programu Doprava (OPD) vyhlásilo 31. ledna 2019 výzvu pro předkládání žádostí o podporu v rámci programu Pořízení přepravních jednotek kombinované dopravy.

…dále

DACHSER sází na lithium-iontové baterie

28. 1. 2019   » DACHSER oznámil, že plánuje nahradit veškerou svoji pozemní manipulační techniku v Evropě, která čítá přibližně 6 000 kusů, technikou na energeticky úsporné lithium-iontové baterie.

…dále

Bureau Veritas ověřuje povolenky

11. 1. 2019   » Dvě třetiny povolenek na emise skleníkových plynů bude v Česku ověřovat inspekční a certifikační společnost Bureau Veritas.

…dále

Jungheinrich získal 5 ocenění

7. 1. 2019   » Společnost Jungheinrich oslavuje zisk pěti ocenění German Design Award 2019.

…dále

Automatizace distribučního centra

20. 12. 2018   » Společnosti STILL a Dematic automatizovaly nové evropské distribuční centrum řetězce s domácím vybavením CASA International v belgickém Olenu.

…dále
  redakce@nebezpecnynaklad.cz
inzerce@nebezpecnynaklad.cz
 
Podpora pro uchovávání elektřiny
X
Společnost C.S.CARGO přivezla do ČR mobilní velkokapacitní baterii umožňující uložení a zpětné využití elektřiny.

Mobilní baterie o kapacitě 352 kWh představená v polovině loňského roku na veletrhu Intersolar od nizozemského výrobce Alfen je v České republice novinkou. Bude sloužit jako podpora pro uchovávání elektřiny a zdroj při případných neplánovaných výpadcích. Díky své snadné manipulaci může být využita podle aktuálních požadavků, například jako šetrnější alternativa oproti dieselovým generátorům při hudebních či jiných festivalech. V současnosti jsou mobilní velkokapacitní baterie možným řešením zajišťujícím využití energie ve větší míře – v rámci provozů velkých podniků, podpory stability distribučních sítí či na jednorázové akce. Zdroj: C.S. CARGO
90 milionů korun pro kombinovanou dopravu
X
Ministerstvo dopravy ČR jakožto Řídicí orgán Operačního programu Doprava (OPD) vyhlásilo 31. ledna 2019 výzvu pro předkládání žádostí o podporu v rámci programu Pořízení přepravních jednotek kombinované dopravy.

Celková disponibilní alokace v rámci této první výzvy u tohoto programu bude 90 milionů Kč (příspěvek EU z Fondu soudržnosti). Žadatelé mohou obdržet podporu ve výši až 30 procent ze způsobilých výdajů projektu. Potenciálními příjemci podpory budou zejména vlastníci či provozovatelé přepravních jednotek. Žádost o podporu v rámci informačního systému IS KP14+ bude žadatelům zpřístupněna od 14. února 2019 a od 28. února 2019 mohou být předkládány vlastní žádosti. Konečný termín pro předkládání žádostí je 15. května 2019. Zdroj: Centrum dopravního výzkumu
DACHSER sází na lithium-iontové baterie
X
DACHSER oznámil, že plánuje nahradit veškerou svoji pozemní manipulační techniku v Evropě, která čítá přibližně 6 000 kusů, technikou na energeticky úsporné lithium-iontové baterie.

Stát se tak má do konce roku 2022. Ve srovnání s běžnými kyselinovými olověnými bateriemi se lithium-iontové baterie vyznačují třikrát delší životností a významně kratšími nabíjecími časy. To zvyšuje flexibilitu jejich použití a odpadá nutnost speciálních nabíjecích prostor. Takto vytvořené místo v překládkové hale pak může být využito pro manipulaci s nákladem. U bateriových technologií, dobíjecí infrastruktury a softwaru pro management energií DACHSER sází na společnost Triathlon jako svého preferovaného dodavatele. Zdroj: DACHSER
Bureau Veritas ověřuje povolenky
X
Dvě třetiny povolenek na emise skleníkových plynů bude v Česku ověřovat inspekční a certifikační společnost Bureau Veritas.

Firmy mohou s ověřenými povolenkami legálně obchodovat nebo je převádět na jiné subjekty, jestliže prokazatelně vypustily méně emisí, než očekávaly. Povolenková burza stimuluje podnikatele k efektivnějšímu řízení svých firem, zavádění nových technologií a většímu ohledu na životní prostředí. Mezi klienty Bureau Veritas patří hlavní hráči z různých odvětví, od energetických společností, přes sklárny, papírenské závody až po cementárny. Jako nezávislý kontrolor posuzuje, zda firmy evidují emise CO2 v souladu s platnou legislativou a schváleným aktuálním Monitorovacím plánem. K tomu používá několik typů speciálních analýz. Zdroj: Bureau Veritas
Jungheinrich získal 5 ocenění
X
Společnost Jungheinrich oslavuje zisk pěti ocenění German Design Award 2019.

V kategorii„Průmysl obdržel vysokozdvižný vozík s výsuvným sloupem ETV 216i zlatou cenu. Ocenění byla rovněž udělena za elektrický ručně vedený nízkozdvižný vozík EJE 116, změnu orientace značky Jungheinrich i úspěšnou prezentaci společnosti na veletrhu LogiMAT. Zvláštního uznání poroty se dočkal také nový intranet společnosti Jungheinrich. Michael Niebuhr, vedoucí oddělení průmyslového designu ve společnosti Jungheinrich AG, uvedl, že firma je hrdá na to, že inovativní přístup k designu ve společnosti Jungheinrich je v roce 2019 odměněn ziskem pěti ocenění. Potvrdil, že firma bude i nadále pokračovat ve vizionářském myšlení a zůstane otevřena novým technologiím a designovým trendům. Zdroj: Jungheinrich
Automatizace distribučního centra
X
Společnosti STILL a Dematic automatizovaly nové evropské distribuční centrum řetězce s domácím vybavením CASA International v belgickém Olenu.

Dodávka zahrnovala kompletní analýzu materiálového a informačního toku a plánování a realizaci efektivní intralogistiky. Pro vytvoření koncepce regálového skladu zkombinovaly společnosti STILL a Dematic sedm automatizovaných vozíků s výsuvným zvedacím zařízením STILL FM-X a pět automatizovaných regálových vozíků STILL MX-X. Luc De Boes ze společnosti STILL uvedl, že materiálový tok ve společnosti Casa probíhá skutečně plně automatizovaně. Sériové vozíky dostávají pokyny od řídicího softwaru Dematic pro přepravní vozíky pracující bez řidiče, který je propojený se systémem správy skladu zákazníka, takže mohou autonomně jezdit a zvedat. Zdroj: STILL